چرا به منو آنلاین نیاز داریم ؟

1402/04/12

بدون دیدگاه

دسته بندی : مقالات

آنلاین ؟ کلمه ای پر کاربرد و دارای ذاتی نامحدود


وقتی در مورد آنلاین بودن صحبت میکنیم، در واقع وارد دنیای دیگری میشویم که ساخته ی دست انسان است، ولی فراتر از حد تصور، قدرتمند است. انسان ها توانایی کنترل و ارتباط با یکدیگر را همیشه داشته اند و برای تقویت این رابطه ها مجبور به پیشرفت بوده اند. انسان تا حدی پیشروی کرده است که میتواند از دورترین نقطه ای میشناسد، در لحظه ارتباط بگیرد و شرایط را کنترل کند. این ارتباط از کوچک به بزرگ قابل تغییر است. از احوال پرسی یک آشنا در کوچه بغلی تا احوال پرسی یک سفینه در فضا. دو مورد از اساسی ترین ویژگی های آنلاین کار کردن که در مورد آن بحث میکردیم، کنترل و ارتباط است که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

چرا به منو آنلاین نیاز داریم


تاثیرات کنترل در دنیای کسب وکار

اگر در زمان های قدیم بود، هیچ کلمه ای، نمیتوانست کنترل از راه دور و یا کنترل دقیق یک سیستم و یا حتی یک شیُ را معنی کند. اما امروزه اکثر دنیای ما آنلاین است و توسط آن نیز کنترل میشود. مثلا دوربین های مداربسته، سیستم های امنیتی، درگاه های مدیریتی، نرم افزار ها و حتی سخت افزار ها و ... .برای توضیح بیشتر، در نظر بگیرید شما مدیریت یک مجموعه را بر عهده دارید و در عین حال مجبور به یک سفر چند روزه هستید. در این حال شما با استفاده از فضا های مجازی و یا با نرم افزار های آنلاین میتوانید حسابداری، هزینه ها، زمان ورود یا خروج کارمندان، مقدار مواد اولیه و کنترل انبار، اطلاعات مشتریان و خیلی اطلاعات دیگر را بدون درخواست از شخص خاصی و با یک رایانه یا حتی گوشی همراه و تبلت به دست بیارید.

تاثیرات ارتباط در دنیای کسب و کار

ارتباط بین سیستم ها و حفظ تعادل و برقراری تعامل بین سرور ها و کنترل شرایط، یکی از ویژگی های فعالیت آنلاین است. وقتی آنلاین کار میکنید، خیلی آسان میتوانید ارتباط بگیرید. فضای اطلاعاتی و ذخیره سازی شما به صورت چشمگیری افزایش می یابد و وارد دنیایی گسترده و نامحدود میشوید. اگر بخواهیم مثالی در رابطه با نرم افزار های آنلاین بزنیم : مثلا در درون یک کافه یا رستوران، گارسون ( ویتر ) و اپراتور مدیریتی با استفاده از یک نرم افزار حسابداری و منوی آنلاین میتواند به سادگی و بدون نیاز به سخت افزاری گران قیمت با هم در ارتباط باشد این ارتباط سریع بین پرسنل، رضایت مشتریان، دقت، سرعت عمل، حسابرسی تراکنش های حسابداری و کیفیت کار را درهمین ابتدا بالا میبرد.
در بعد های بعدی نیز کلاس کاری، استفاده آسان، صرفه جویی فراوان در هزینه ی بسیاری از فرآیند ها، افزایش میزان دنبال کننده در فضاهای مجازی و آسان کردن مدیریت را در بر دارد.پس مزیت های ارتباط سریع و امن پرسنل حتما به نفع مجموعه خواهد بود.و حالا ما در تلاشیم که علاوه بر ارتباط کارکنان با یکدیگر، فضایی ایجاد شود که ارتباط بین مشتریان و کارکنان یک مجموعه هم افزایش یابد.برای ایجاد این فضا یک منوی آنلاین نیاز است.
در منوی آنلاین میتوان صفحه ی اصلی منو را در اختیار مشتری قرار داد تا نام انواع محصولات و ریز جزئیاتش، عکس ها و توضیحات جمع بندی شده و آیتم های موجود یا ناموجود را مشاهده کند. همچنان با پیجر های آنلاین میتواند به پیشخوان ها اعلام کند که درخواستی دارد. فضایی که مشتری بتواند در داخل منو با اشتراک گذاری دیدگاه ها و خاطرات و شرکت در نظر سنجی ها با مدیریت و پیشخوان ارتباط بگیرد و سطح رضایت خودش و دیگر مشتریان را هم تحت تاثیر قرار دهد .
در مورد چگونگی تاثیر و تفاوت های یک منوی آنلاین با منوی کاغذی بحث هایی خواهیم کرد.


چرا به منو آنلاین نیاز داریم

منو در کافه و رستوران به چه معناست ؟


منو، لیستی از غذاها و نوشیدنی‌هایی است که در کافه و رستوران، تهیه، تولید و سرو میشوند. این لیست شامل نام غذاها، مواد تشکیل‌دهنده، قیمت، ویژگی‌های خاص و سایر مشخصات مربوط به غذاها و نوشیدنی‌هاست. منوی کافه و رستوران میتواند یک تکه کاغذ کوچک و یا یک تخته سیاه بزرگ باشد و یا در قالب یک صفحه وب بر روی وب سایت رستوران در دسترس باشد
هدف اصلی منو رستوران، ارائه اطلاعات دقیق و کامل در مورد غذاها و نوشیدنی‌هایی است که در رستوران سرو می‌شود تا مشتریان بتوانند با توجه به سلیقه و نیاز خود، گزینه مناسبی را انتخاب کنند.منوی آنلاینمنوی آنلاین یک منوی تحت وب است که توسط برنامه نویسان، ایجاد و اجرا میشود.
محدودیتی در امکانات این گونه از منوها وجود ندارد و میتواند یک منوی زمان بندی شده باشد که داری امکانات فراوان و کاربردوست باشد، که قابل ویرایش و تغییرات لحظه ای هم هست و کارایی زیادی برای مشتری و کاربر مجموعه دارد. یا میتواند به صورت یک عکس آپلود شده در یک سایت باشد که  یعنی، تخصص خاصی در پشت قضییه استفاده نشده است و قابل ویرایش و تغییر هم نیست. پس منوی آنلاین داریم تا آنلاین.

از ویژگی های یک منوی آنلاین ایده آل میتوان به موارد زیر اشاره کرد: 


۱. مشاهده نام و مخلفات محصولات
۲. نمایش محصولات با ترتیب و دسته بندی 
۳. محصولات موجود و ناموجود 
۴. عکس و تصاویری از محصولات
۵. میزان زمان آماده سازی یک آیتم
۶. زیبایی ظاهری و ایجاد جلوه های ویژه
۷. به روز بودن و ویرایش لحظه ای تمام اجزا
۸. پیجر آنلاین برای ارتباط لحظه ای با ویتر
۹. سیستم نظر سنجی و ثبت دیدگاه ها
۱۰. قسمت بازی ها برای سر گرم کردن مشتریان
۱۱. تماس با ما و معرفی مجموعه
۱۲. لوکیشن و مسیریابی

چرا به منو آنلاین نیاز داریم

کلیات یک منوی آنلاین پیشرفته


منوی آنلاین ، یک سیستم پیشرفته است و عمده تمرکز آن بر روی مدیریت مالی و رونق کسب و کار است.بنابراین، برای ارائه محصولات و خدمات آسان تر به مشتریان تولید و عرضه شده است. اصول اولیه ی یک منوی آنلاین نمایش خدمات و محصولات آن مجموعه است. در صورتی که این سیستم از قابلیت نمایش محصولات و خدمات برخوردار باشد، معمولاً از دسته بندی‌های مختلفی برای محصولات نیز استفاده می‌شود تا کاربران بتوانند به راحتی محصولات را پیدا کرده و آن‌ها را مشاهده کنند و در صورت نیاز سفارش دهند.بهترین حالت ممکن این است که اگر محصولات در دسترس باشند، در سیستم منوی آنلاین، نمایش داده شوند و در صورت ناموجود بودن نیز به مشتریان در داخل همان منوی آنلاین اطلاع داده شود. مشتریان باید بتوانند به راحتی مشاهده کنند که آیا محصول موجود است یا خیر و طبق شرایط موجود تصمیم بگیرند. همچنین، ممکن است برای محصولات تصاویری نیز در دسترس باشد که زیبای ظاهری منو را تحت تاثیر قرار می دهد.
در مورد میزان زمان آماده سازی یک آیتم باید در نظر داشته باشیم در صورتی که سیستم منوی آنلاین دارای قابلیت سفارش آنلاین است، باید زمان تحویل یک آیتم به مشتری نیز در سیستم نمایش داده شود تا از معطلی مشتریان جلوگیری شود. این گزینه سبب ایجاد نظم و هماهنگی در مدیریت سالن های مجموعه خواهد شد و به شدت در زمان صرفه جویی خواهد کرد.علاوه بر تمام کارایی های یک منوی آنلاین،وجود ظاهر زیبا و جلوه‌های ویژه نیز امری مهم است.امروزه بخش زیادی از دنیای ما توسط تشریفات و مجللیات احاطه شده و مشتریان نیز مجموعه ها را با همین المان ها رتبه بندی میکنند.
از الزامات سیستم منوی آنلاین به روز بودن آن است. چون یک سیستم پیشرفته باید لحظه به لحظه بروزرسانی شود تا دستورات اپراتور و تغییرات آن بدون کم و کاستی اجرا شده و آماده ارائه خدمات به مشتریان باشد.خاص و ویژه بودن یک منوی آنلاین حتما به این بستگی خواهد داشت که، قسمتی برای ارتباط لحظه‌ای با ویتر وجود داشته باشد. که با استفاده از آن، مشتریان بتوانند با ویتر برای پرسش و پاسخ به درخواست های خود، ارتباط برقرار کنند.
همچنین، در برخی سیستم‌های منوی آنلاین، سیستم نظرسنجی و ثبت دیدگاه‌ها برای مشتریان در نظر گرفته شده است تا آنها بتوانند نظرات خود را درباره محصولات و خدمات ارائه شده، به اشتراک بگذارند.ممکن است بخشی برای بازی‌ها و سرگرمی مشتریان نیز فراهم شده، که شامل بازی‌های آنلاین است. و این سبب میشود که مشتریان را در فضایی دنج به سمت چالش هایی جذاب کشیده شوند.
در نهایت برای معرفی و تماس با مجموعه نیز باید صفحه هایی ایجاد شده باشند. که با استفاده از آن، مشتریان بتوانند اطلاعات تماس و آدرس فروشگاه را پیدا کنند و در صورت نیاز، با فروشگاه تماس بگیرند و بتوانند ارتباط خود را حفظ کنند.
لوکیشن و مسیریابی هم میتواند بخشی از دنیای منوی آنلاین باشد. چون مشتریان نیز لازم دارند بدون سردرگمی در میسر، موقعیت شمارا شناسایی کنند.

چرا به منو آنلاین نیاز داریم

کاهش هزینه های مجموعه با منو آنلاین


یکی دیگر از ویژگی های اساسی یک نرم افزارهای حسابداری و منوی آنلاین کنترل هزینه ها و درآمد و بودجه بندی آن است. با این حساب میتوان به بودجه بندی مناسب و کاهش هزینه های اضافی یک مجموعه نیز اشاره کرد. هزینه هایی اعم از خرید سخت افزار ها و نرم افزارهای حسابداری که میتوان هزینه هایی مانند پیجر و سخت افزار کامپیوتری را در نظر گرفت.
در منو های آنلاین و نرم افزار های حسابداری آنلاین چون نرم افزار ها بر پایه ی وب هستند به یک سیستم حرفه ای نیازی نیست و حتی در صورت موجود نبودن سیستم کامپیوتری با یک گوشی همراه و تبلت نیز میتوان از خدمات این نرم افزار ها بهره مند شد.
با منوی آنلاین هزینه ی چاپ منوی کاغذی کاملا از بین خواهد رفت و به راحتی و بدون دردسر میتوان ظاهر و داده های یک منو را تغییر داد. با استفاده کمتر از کاغذ به محیط زیست هم کمک فراوانی خواهد شد.ویژگی های یک منوی آنلاین هیچ زمانی پایانی نخواهد داشت و نسبت به پیشرفت تکنولوژی، منوی های آنلاین هم گسترده تر خواهند شد.

لذا شما هم میتوانید در مورد کسب و کارتان آینده نگر باشید و وارد دنیای مدرن و بی دغدغه شوید. مالیا بهترین تامین کننده ی نیازهای روزمزه ی کسب وکار شماست که شامل تمام ویژگی های یک منوی آنلاین ایده ال هست.
شما میتوانید با کلیک بر روی این لینک از شرایط دریافت منوی آنلاین مطلع شوید.

مالیا، همراه شما، برای رونق کسب و کار شما

دیدگاه ها


ارسال دیدگاه

نظرات و پرسش و پاسخ کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است شما اولین نفر باشید