کیو آر کد ( qr code ) چیست و چه مزایایی دارد ؟

1402/04/30

بدون دیدگاه

دسته بندی : مقالات

در دنیای فناوری روش های ارتباطی و ذخیره سازی زیادی ایجاد و استفاده شده است که qr code را میتوان یکی از این روش ها دانست.برای توضیح بستر این کد، میتوان آنرا یک رمزگذاری نیز خطاب کرد.
بهتر است بدانید این رمز توسط یکی از شرکت های زیر مجموعه صنایع خودروسازی تویوتای ژاپن، در سال ۱۹۹۴ میلادی اختراع و مورد استفاده قرار گرفت.
این کد نوعی رمز نهفته است، که درونمایه آن با شتاب زیاد رمزگشایی میشود. در حال حاضر استفاده از این نوع رمز در ژاپن بسیار فراگیر است و بیشترین کاربرد را میان رمزهای دوبُعدی دارد. پس از آنکه کشورهای انگلیسی زبان از سال 1997 شروع به استفاده از این نوع رمز کردند نام "QR" کوتاه شده "Quick Response" به معنی (پاسخ سریع) را برای آن انتخاب نمودند و با همین نام در سازمان‌های بین‌المللی آن را به ثبت رساندند.
همچنان در اوایل اختراع QR ، کسی گمان نداشت که روزی این کد برای کارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی استفاده خواهد شد. ولی به مرور زمان و با ایجاد دسترسی عموم به اسکنر ها و همچنین وجود دوربین اسکن کننده در گوشی های همراه باعث شد که در جوانب زیادی از این کد استفاده شود.


کیو آر کد ( qr code ) چیست و چه مزایایی دارد

ظاهر qr code ( کیو آر کد ) وابسته به چیست ؟

در واقع qr ، یک نوع بارکد دو بعدی است که برای ذخیره و انتقال اطلاعات به صورت سریع و آسان استفاده می‌شود. این بارکد دارای الگویی از خانه‌های مربعی با رنگ‌های مختلف است که در آن‌ها اطلاعاتی در قالب کد‌های دودویی ذخیره شده است.

تا مدت ها توان تغییر و سفارشی سازی این کد ها امکان پذیر نبود، اما امروزه میتوان با طرح های گرافیکی متفاوت و طرح های دلخواه نیز این کد را ایجاد کرد. به همین دلیل، امروزه استفاده کنندگان زیادی در دایره ی مصرفی این کد، قرار گرفته است.
این کد می‌تواند با طرح های ویژه، ذخیره و انتقال اطلاعات مختلفی مانند مشخصات محصولات ، آدرس وب‌سایت ، شماره تلفن ، ایمیل ، متن و سایر اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد.
همچنین برای مشاهده ی انواع استند ها و چارچوب های کد qr میتوانید از این لینک استفاده کنید.

موارد مورد مصرف کد کیوآر در انواع مشاغل و مزایای آن چیست ؟

در تمامیه مشاغل تبلیغاتی و اطلاعاتی که نیازمند حفظ ارتباط بین مشتری و مجموعه اند و اطلاعاتی را باید با مشتری در میان بگذارند، این کد میتواند مورد استفاده قرار گیرد. حال بهتر است ببدانیم که کدqr چیست و جه مزایایی در مشاغل دارد ؟
مثلا در داخل یک کافه یا رستوران، این کد به صورت یک پیوند الکترونیکی بین مشتری و کسب و کار عمل می‌کند و به مشتریان این امکان را می‌دهد تا از طریق اسکن کردن کد، به سرعت به منوی غذا و نوشیدنی‌های موجود در کافه دسترسی پیدا کنند. استفاده از کیوآر کد در کافه‌ها، به عنوان یک راهکار نوین و مدرن، مزایایی دارد.
به عنوان مثال، استفاده از این کد باعث می‌شود که مشتریان بدون نیاز به تماس با پرسنل کافه یا درگیری با منوی چاپی، به راحتی به منوی کافه دسترسی پیدا کنند. همچنین، استفاده از کیوآر کد در کافه‌ها، به صرفه‌جویی در زمان و هزینه و همچنین کاهش پرتابلیت منوی چاپی در کافه کمک می‌کند


کیو آر کد ( qr code ) چیست و چه مزایایی دارد

چرا qr code یک گام جلوتر است ؟

کد های انتقال اطلاعاتی مشابه به qr code کم نیست، ولی دلایلی وجود دارد که هیچکدام از آنها نمیتوانند فعلا جایگزینی برای این کد باشند .
از اصلی ترین و برترین تفاوت های این کد با دیگر کد ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
- ظاهری جذاب و گرافیکی
- ذخیره سازی اطلاعات بیشتر در فضای کمتر
- قابلیت خواندن آن با سرعت بیشتر توسط دستگاه‌های مختلف
- قابلیت ایجاد بارکدهای دو بعدی برای استفاده در برنامه‌های موبایل و وب‌سایت‌ها


اطلاعات کلی درباره ( qr code ) و مزایایی تمام نشدنی

استفاده از این کد در بسیاری از صنایع و حوزه‌ها از جمله تبلیغات، بازاریابی، صنایع غذایی، بانکداری، حمل و نقل، پزشکی و ... ، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از کد QR ، به سرعت و آسانی می‌توان اطلاعات مربوط به شرکت، محصول یا خدمات را به مخاطبان منتقل کرد.

به طور کلی، کیوآر کد به عنوان یک راهکار نوین در انتقال اطلاعات و ارتباط بین کاربران الکترونیکی، در بسیاری از حوزه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این کد، به صرفه‌جویی در زمان و هزینه و همچنین بهبود سطح کیفیت و سرعت ارتباط بین کاربران در دنیای دیجیتال کمک می‌کند.

شما میتوانید با استفاده از این لینک ، روش استفاده از این کد در مشاغل کافی شاپ و رستوران ها را بیشتر بدانید.


دیدگاه ها


ارسال دیدگاه

نظرات و پرسش و پاسخ کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است شما اولین نفر باشید